Uniek adviestraject van MijnGeldzaken
Zet consument centraal en beloont zelfwerkzaamheid!
Zet consument centraal en beloont zelfwerkzaamheid!
MijnGeldzaken.nl heeft een uniek financieel adviestraject. Deze is uiterst efficiënt en zet het advies aan de consument centraal. Het adviestraject is te gebruiken voor de eigen klanten van een adviseur, maar ook nieuwe klanten vinden de weg naar de onafhankelijke adviseur via dit revolutionaire platform. Via MijnGeldzaken.nl zal een klant die nog geen adviseur heeft zich eerst goed oriënteren en zelf aan de gang gaan. Voor het eerst komt deze in aanraking met een financieel plan. MijnGeldzaken.nl helpt de consument inzicht te krijgen in de financiële situatie. Deze ziet eerder wanneer het inwinnen van advies noodzakelijk is. MijnGeldzaken.nl signaleert problemen via stoplichten en alerts. De consument wordt zich bewust van zijn financiële toekomst en zal bij problemen tijdig een adviseur inschakelen.
Het platform MijnGeldzaken.nl werft consumenten via marketingcampagnes, partners en vooral ook grotere partijen als werkgevers en pensioenfondsen. Particulieren kunnen gratis hun dossier aanmaken en berekeningen maken. Hiermee bereiken wij een grote groep mensen waarvan een deel na de eigen analyse behoefte heeft aan aanvullend advies of een second opinion. Een adviseur kan via het platform ook zelf klanten werven.
Via een eenvoudige invoermodule vult de klant snel en gemakkelijk een groot deel van zijn inkomen, uitgaven, bezittingen en schulden in. Indien validatie van gegevens vereist is door een adviseur, kunnen de vereiste documenten in een kluis worden toegevoegd.
Via MijnGeldzaken.nl krijgen consumenten overzicht en inzicht in hun financiële situatie. Ze kunnen zelf een financieel plan maken, budgetteren, doelen stellen en kijken wat de consequenties zijn van verschillende scenario’s zoals werkloosheid, ziekte of overlijden. Met stoplichten wordt aangegeven of hij het goed heeft geregeld. Uiteindelijk zal deze financiële planning leiden tot financieel inzicht, en in veel gevallen ook tot een behoefte aan aanvullend advies van een professional. Deze is laagdrempelig en betaalbaar aanwezig.
Via de advieskamer kan de klant zelf een adviseur kiezen met de gewenste specialisatie. Adviseurs komen zo in contact met consumenten die zich oriënteren via MijnGeldzaken.nl en op zoek zijn naar een betaalbare en onafhankelijke financieel adviseur. Adviezen kunnen cross-channel gegeven worden. Ook online via de advieskamer. De adviseur kan direct toegang krijgen tot het dossier en gebruik maken van de professionele adviessoftware van Figlo. De schoenendoos hoeft niet eerst ingevoerd te worden en de consument is goed voorbereid. Dit stimuleert een efficiënt adviesproces en zorgt er voor dat de kosten voor onafhankelijk advies voor de consument laag blijven.
Het dossier in MijnGeldzaken.nl blijft levenslang beschikbaar voor de consument. Een veranderende persoonlijke situatie of wetgeving kan direct geëvalueerd worden in het platform. Bij vragen kan tegen relatief lage kosten de adviseur om hulp gevraagd worden. De consument heeft inzicht en weet dat het goed geregeld is.
Neem dan contact met ons op of stuur een mail naar info@finbase.nl.
.