Veel gestelde vragen
Vragen over MijnGeldzaken.nl
Waar moet ik adviseur toegang geven tot mijn dossier?
Kies op de adviseursoverzichtspagina voor de adviseur die u gaat adviseren. U komt op de profielpagina van de adviseur. Aan de rechterkant kunt u nu klikken op toegang geven. Kies daar dat de adviseur toegang mag hebben tot uw dossier. Op dat moment heeft uitsluitend die adviseur toegang tot uw gegevens. U kunt hier de adviseur de toegang ook weer ontzeggen.
Hoe accuraat zijn de berekeningen in MijnGeldzaken.nl?
De software achter het platform MijnGeldzaken.nl wordt ook gebruikt door banken en verzekeraars. Twee keer per jaar worden de berekeningen aangepast aan nieuwe wetgeving. Met MijnGeldzaken.nl beschikt u dus over professionele rekentools. Uiteraard hangt de output wel af van uw input. Ook kunnen we helaas geen rekening houden met bijvoorbeeld mogelijke fiscale wijzigingen die in de toekomst nog gaan plaatsvinden.
Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
Ja. FinBase BV (de organisatie achter MijnGeldzaken.nl) handelt volgens de Wet Bescherming persoonsgegevens. Uw financiële gegevens kunnen op geen enkele wijze worden doorgespeeld naar derden, dus ook niet naar uw werkgever! Dat is bij wet ook verboden. Alleen wanneer u daar expliciet toestemming voor geeft, kunnen gegevens (exclusief uw transacties in het huishoudboekje) worden ingezien door een onafhankelijk adviseur die u zelf toegang geeft. Verder vragen wij u niet om andere persoonsgegevens dan uw e-mailadres en kunt u uw gegevens verwijderen wanneer u dat wilt. FinBase staat onder toezicht van de AFM en geregistreerd bij Kifid en College Bescherming Persoonsgegevens.
Hoe veilig is MijnGeldzaken.nl?
MijnGeldzaken.nl is een platform van FinBase BV, een onafhankelijke organisatie die consumenten inzicht geeft in hun financiële situatie en de gevolgen van levensgebeurtenissen daarin. Het platform waakt over privacy en veiligheid. Alle communicatie verloopt dan ook via een beveiligde ssl-verbinding, ook wanneer u contact heeft met de adviseur via de online advieskamer. Regelmatig wordt het platform door een extern bureau (Comuptest/Pine) getest op veiligheid. Dit is voor het laatst gedaan in juli 2016. De software achter MijnGeldzaken.nl wordt overigens ook gebruikt door banken en verzekeraars bij het maken van financiële planningen. Meer over de veiligheid van het platform leest u hier.
Is er ook een handleiding?
Er is geen handleiding van MijnGeldzaken.nl, maar we helpen u wel op diverse manieren op weg:
1) Bij het opstarten kunt u een tour volgen. Deze kunt u opnieuw opstarten door op tour te klikken rechts boven
2) Diverse onderdelen bevatten een instructievideo. Deze zijn dan op te starten onder de titel. Bijvoorbeeld bij Mijn beziitingen en Mijn planning
3) Rechstboven vindt u de help
4) Daarnaast kunt u uw vragen stellen aan de adviseur tijdens uw gesprek
Wat heb ik nodig voor een online adviesgesprek?
U kunt met MijnGeldzaken.nl online een adviesgesprek voeren met een adviseur. Om een gesprek te voeren in de online advieskamer hebt u een computer nodig die verbonden is met internet. Deze computer (mag ook een Apple zijn) dient te beschikken over geluid en een microfoon. Een webcam is niet verplicht, maar het is wel aardig als de adviseur u ook kan zien. De online advieskamer werkt met de internet browsers: Google Chrome, Firefox en Internet Explorer 10 of hoger. Bij Internet Explorer moet wel een plugin geïnstalleerd worden. Hoe dat werkt krijgt u te zien als u de advieskamer opstart.
Ik heb een vraag over de werking van MijnGeldzaken.nl, waar kan ik die stellen?
Als u een vraag heeft die niet wordt beantwoord via de help en instructievideo’s dan kunt u gebruik maken van de feedback-knop. Als u ingelogd bent, dan vindt u deze onderaan de pagina. MijnGeldzaken.nl geeft u dan zo spoedig mogelijk antwoord. Ook is er een chat functie en kunt u mailen naar support.consument@mijngeldzaken.nl. Inhoudelijke financiële vragen dient u te stellen aan uw adviseur.
Verder heeft MijnGeldzaken.nl een overzicht met veel gestelde financiële vragen op allerlei gebied. U kunt deze hier bekijken.
Na het financieel inzicht gesprek heb ik nog vragen. Waar kan ik terecht?
Bij MijnGeldzaken.nl bent u eigenaar van uw dossier. U kunt zelf uw adviseur kiezen en deze toegang geven tot uw dossier. U kunt ook na het financieel inzicht gesprek geregeld vanuit Right Management advies inwinnen bij één van de aangesloten adviseurs. Dit dient u dan zelf te betalen. Doordat u al een online dossier heeft en het advies ook online gegeven kan worden, kan dit relatief in korte tijd en dus tegen lage kosten gegeven worden.
Wie zijn de adviseurs?
FinBase maakt gebruik van onafhankelijke adviseurs die beschikken over de juiste kennis en ervaring. U hebt met één van deze adviseurs een gesprek. De adviseur heeft een onafhankelijke adviespraktijk. De adviseur wordt door FinBase geselecteerd en geïnstrueerd.